Oprócz innowacyjnych uszczelek oraz termicznych i akustycznych systemów ekranowania, firma zaprezentowała również kompletne stosy i komponenty do ogniw paliwowych, produkty z obszaru technologii akumulatorowych oraz komponenty stosowane w elektrycznych jednostkach napędowych.
Branża motoryzacyjna przechodzi transformację. Do tego dochodzi jeszcze wyjątkowa sytuacja, w jakiej od ponad roku znajduje się świat. „Jeszcze bardziej cieszy nas to, że w tym roku ponownie możemy spotkać się osobiście z naszymi klientami. Ta ważna impreza targowa stanowi doskonałą okazję, aby uczynić krok ku normalności. Tym bardziej zadowala nas fakt, że w tym roku możemy zaprezentować kilka premier na naszym stanowisku targowym”, komentuje z zadowoleniem Humphrey Chen, prezes ElringKlinger China Ltd.
Mowa tu o różnych produktach z obszaru technologii ogniw paliwowych, po raz pierwszy są to także rozwiązania opracowane przez nowo powstałą spółkę joint venture EKPO Fuel Cell Technologies. Moduł stosów ogniw paliwowych „NM12 Single” (PEMFC) zawierający 359 ogniw na metalicznych płytach bipolarnych o mocy elektrycznej 123 kW jest przeznaczony do zastosowań charakteryzujących się wysokim zapotrzebowaniem mocy. Oprócz tego firma ElringKlinger zaprezentowała moduł stosów ogniw paliwowych (PEMFC) „NM5-EVO” o zintegrowanych funkcjonalnościach systemowych. Ten składający się z 335 ogniw moduł ma moc elektryczną wynoszącą 76 kW i nadaje się do integracji z systemami napędowymi jako hybrydowy system akumulatorowo-ogniwowy lub wzmacniacz zasięgu. „Z uwagi na swoją wysoką moc, nasze stosy ogniw paliwowych stały się – w szczególności w Chinach – konkurencyjną alternatywą dla napędów z akumulatorami elektrycznymi lub silników spalinowych”, wyjaśnia Chen.
Dwa moduły akumulatorów i komponenty seryjne
Oprócz wieloletniej obecności w sektorze ogniw paliwowych, ElringKlinger już od dobrej dekady działa w obszarze technologii akumulatorowych. Na targach AUTO SHANGHAI 2021 firma zaprezentuje dwa różne moduły akumulatorów – moduł 48 V składający się z pryzmatycznych ogniw litowo-jonowych, oraz moduł 60 V składający się z cylindrycznych ogniw litowo-jonowych przeznaczony do integracji w system magazynowania energii o łącznym napięciu wynoszącym maks. 400 V. „Ponadto na naszym stoisku targowym można obejrzeć różne komponenty podkreślające szerokie kompetencje ElringKlinger także w tym obszarze. Poza elementami wyrównującymi ciśnienie służącymi do zabezpieczania obudów akumulatorów, chodzi tu o systemy kontaktujące do ogniw, stosowane w akumulatorach trakcyjnych pojazdów hybrydowych oraz napędzanych silnikiem elektrycznym”, mówi Dirk Schneider, wiceprezes ds. sprzedaży w regionie Azja Pacyfik.
Szeroka oferta produktów do nowoczesnych silników spalinowych
Chociaż coraz bardziej odchodzi się do alternatywnych technologii napędowych, nowoczesne silniki spalinowe będą nadal odgrywać istotną rolę w kolejnych latach. ElringKlinger dysponuje ponad 100-letnim doświadczeniem w obszarze technologii uszczelnień, dzięki któremu udało się zmienić uszczelnienie głowicy cylindrów w zaawansowany technologicznie produkt. Odwiedzający będą mogli przyjrzeć się różnym przykładom tej metamorfozy.
Jeśli chodzi o obszar technologii napędowych, to na targach AUTO SHANGHAI 2021 zostaną pokazane różne systemy ElroActiveTM (ekranowanie termiczne) oraz systemy ElroShieldTM (ekranowanie termiczne i akustyczne).
Lekkie elementy konstrukcyjne z tworzywa mają zastosowanie we wszystkich pojazdach, niezależnie od rodzaju napędu. Zaliczają się do nich również poprzecznica kokpitu i moduł drzwi, które będzie można obejrzeć podczas wydarzenia.
Kompleksowe środki mające na celu zapewnienie higieny
Firma ElringKlinger zastosowała różne środki ostrożności, dzięki którym wszyscy goście mogą czuć się bezpiecznie na naszym stanowisku targowym. „Bezpieczeństwo jest ważne dla nas wszystkich – naszych klientów, gości odwiedzających nasze stanowisko oraz organizatorów imprezy targowej. Dlatego zorganizujemy specjalne środki zapobiegawcze, mające na celu zapewnienie odpowiedniego dystansu. Ponadto udostępnimy maski medyczne”, mówi Chen.