Elring oferuje wszelkiego rodzaju uszczelnienia, dostosowane do indywidualnych wymogów każdego silnika – metalowe wielowarstwowe, metalowo-elastomerowe oraz z połączenia metalu i materiału miękkiego.
Uszczelki głowicy cylindrów odgrywają kluczową rolę w dalszym rozwoju techniki silnikowej, a w szczególności: wysoko wydajnych silników Diesla i silników benzynowych z z bezpośrednim wtryskiem paliwa Podczas projektowania produktów, specjaliści ElringKlinger zawsze biorą pod uwagę cały system silnika. Dla każdego typu silnika oferujemy odpowiedni system uszczelniający oraz obsługę inżynieryjną, która znacznie przyspiesza rozwój projektu – od pomysłu aż do fazy produkcji seryjnej.
Wymogi dotyczące uszczelek głowicy cylindrów:
- Gazoszczelne, szczelne na olej, oraz płyn chłodzący;
- odkształcalne, nie wymagające, dociągania, niewypaczające się;
- odporne na działanie substancji chemicznych (gazy spalinowe, środki smarne/chłodzące);
- zmniejszenie zużycia paliwa, redukcja emisji spalin i wyższe ciśnienie podczas zapłonu w silnikach Diesla dzięki zoptymalizowanej pod względem wagi konstrukcji silników;
- zmniejszenie sztywności elementów konstrukcyjnych dzięki zastosowaniu stopów metali lekkich i zredukowaniu grubości ścianek odlewów.
Fachowy montaż uszczelnienia głowicy cylindrów.
Najpierw nie – Znajdą Państwo wszystkie kroki w Technicznym Serwisie Informacyjnym lub w filmach montażowych w bibliotece. Istotna różnica pomiędzy uszczelkami miękkimi, a wielowarstowymi uszczelkami metalowymi, polega na różnorodnych wymaganiach dotyczących jakości powierzchni roboczych głowicy i bloku silnika. Zarówno głębokość nierówności jak też topografia muszą i być wykonane dokładniej i mieć lepszą gładź. Zakłada się, że pożądana jakość powierzchni uszczelniającej, może być osiągnięta tylko poprzez obróbkę maszynową.
Wariant uszczelki z czarno powleczonej blachy stalowej z dodatkową warstwą ochronną (shim) zapewnia w czasie naprawy lepsze rezultaty. Warstwa Shim musi być zamontowana między uszczelkę a głowicę silnika. W silniku tego pojazdu trzeba wykonać wiele kroków, ponieważ chodzi o skomplikowaną naprawę. Kilka wskazówek znajdą Państwo w naszym Technicznym Serwisie Informacyjnym.
Są producenci, którzy zezwalają na powtórne użycie śrub, także w wypadku nowoczesnych śrub z ciągliwym trzonem. Do tego trzeba zmierzyć rozciągniętą śrubę i dopasować do niej odpowiednio, zmienione instrukcje montażowe. Ponieważ w nowoczesnej śrubie zmienia się poprzez jej rozciągnięcie, także jej struktura i gwint częściowo mocno się rozciąga, zalecamy zasadniczo zastosowanie nowych śrub, dla których załączone są instrukcje montażowe.